Rosapyjamas.

Hello. Nu var det ett tag sedan jag skrev. Det blev inget skrivande igår när jag var hos Jessica. utan då hade jag fullt upp med att duscha, klä om, laga mat, äta apelsin, se på teve och föna håret. Så, ni förstår varför jag inte hann va? För allt detta hann jag med på en timma. Sedan efter Jessicas träning var slut så fick hon kila in i duschen lite snabbt och sedan göra sig iordning och kasta i sig lite mat på 3 röda. När vi båda bara fördiga så begav vi oss mot Maja hus. Vi mötte upp henne och gick till Fenix för att se på Rockkarusellen. Vi alla tre kände oss lite malplacerade där. Det var såkallad "vrålmusik" när vi kom dit, och det är inte våran musiksmak. Jag gick ju dit för att se Funkada i sitt ess, men dem spelade sist och jag hann tyvärr inte se dem. Så det var inte alls kul. Men dem vann iallafall! Trots att jag inte hade lämnat in min röstlapp, där man skulle skriva två band som man skulle rösta på. Jag skrev såklart, "Funkada" och "Taco". Jag vet inte varför jag skrev det sista, men det var en liten fågel som viskade det i mitt öra. Så då fick man lyda det :) Men iallafall, grattis Helmer med sitt crew i Funkada.

Jag och Jessica hann som sagt inte att se hela konserten, för vi skulle ta bussen hem till henne. Hemma  i Etelhem så åt vi lite macka och sedan så spelade vi kort med hennes syster Elin, och bror Roger. Jag var en riktigt nybörjare på det kortspelet, men jag hade dock tyvärr ingen nybörjartur. Efter lite kortspelande så gick vi upp på Jessicas rum och började se Sex and the city filmen. Men vi båda två somnade ganska fort.

Idag så gick vi upp ganska så tidigt, käkade lite frukost och sedan så åkte vi med Roger in til stan. Jessica blev avsläppt vid sin lägenhet, och jag blev avsläppt vid Maja. Vi har gått på stan lite, och bara tagit det lugnt. Eller, lugnt och lugnt. Vi har ju för tusan motionerat! Iallfall på vårat sätt. Genom att ta kort, det kan vara ansträngade.

Nu sitter jag här, och Maja sitter och halvsover tror jag. Ikväll så ska vi på bio i det nya biopalatset. Vi ska se, "I taket lyser stjärnorna." Vi båda har hört att den ska vara bra, så vi får hoppas på det :)

Fick även ett litet samtal igårkväll, ifrån David som var på AC/DC konserten i Globen. Han ringde när dem spelade "T.N.T", men jag kunde inte höra att det var den, det enda jag kunda höra var bara vrååål! Men det var kul att du ringde iallafall! Plus att han och hans kompisar hade stått längst fram, och hans kompis hade klatschat med sångaren. Det kallar jag häftigt!

Men nu ska jag joina Maja i sitt lilla halvsoveri. See you later alligator :)

/ M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0