Sportlovet.

Hejhallå. Nu har det varit riktigt dåligt med uppdatering från min sida. Jag har bara inte orkat, eller haft tid. Sportlovet har iallafall varit jätte bra! I Torsdags så var jag och såg den årliga Krullis Cup på Hemse med Jessica och Koffe. Det var årskurs 1-2 som spelade, så det var massor av småbarn som sprang runt på planen. Alla kämpar och ALLA springer efter bollen samtidigt. Det är faktiskt ganska kul och se när dem små spelar. Sedan så åkte jag in till stan med David, han skulle gå till tandläkaren. Vi hann inte med så mycket mer innan det var dags för att ta bussen hem igen. Men David hann dock att köpa sina vindruvor. Det var väldigt trevligt, även om det bara var bussåkande :)

Igår så åkte jag ut till B-vik för att träffa David och Martin. Vi slöade framför teven till, Vänner, Skidåkning och tro det eller ej. Antikrundan!! Vi börjar bli gamla... Davids mormor var jätte gullig och hade gjort pannkakor med hemmagjord jordgubbsylt. Mums! Efter det blev det den omtalade "Folkerydssemlan." Så speciell var den väl inte tyckte jag, smakade som vanligt. Men det får man dock inte säga högt. Så schhh!
Vi började även smida lite planer inför kvällen, för vi skulle nämligen till Hogrän. Mycket underligt ställe. Men vi bestämde oss iallafall för att åka. Vi tre, Rasmus och Amanda var det som drog iväg på en "Miniroadtrip" på Gotland. Jag ville så gärna att Jessica skulle följa med, men så blev inte fallet...
Vid tio kom herrarna från B-vik och hämtade upp mig i Havdhem. I bilen spelades det Backstreet Boys på full nivå. I Hemse så plockade vi upp Rasmus och Amanda, och sedan var bilen full. Vi hade trots allt en rullstol och en brandsläckare i bilen. Nu bar det iväg mot Hogrän! Vi hamnade rätt, vid bygdegården närmare bestämt. Festen var... ja, vad ska man säga. Inte våran grej? Vi kände oss totalt missplacerade. Men jag fick iallafall träffa mycket folk, så det var kul :) Efter att ha varit där i kanske 1 ½ timma? Så körde vi mot stan för att ta något att äta. Sedan så bar det iväg hem igen. Fast först till Närkland för att släpaa av Amanda. Farligt ställe det där, särskilt när man får skrapsår och en halvt bruten arm (?) när man hoppar studsmatta... Efter det styrde vi, eller Rasmus (!!!!!) bilen mot Hemse. För att släppa av sig själv. Sedan så var det Hemseguppen och sedan Havdhem. Landade på mitt rum vid halv 4. Somnade med en gång. Tack för en trevlig kväll allihopa! :) Bilder kommer senare.

Idag så skulle jag, mamma och pappa egentligen ha åkt till stan. Men så blev det inte. Så dagen har spenderats på soffan framför några filmer. Tog även en cykleltur upp till affären. Så detta har varit en väldigt skön dag :)

Nu har jag precis ätit en god middag, och om tio minuter så börjar melodifestivalen. Så man får väl kila ner och kolla lite iallafall.

Ha en fortsatt trevligt kväll! :)

/ M.


Kommentarer
Postat av: r

Någon vart tvungen att styra skutan när martin ville snooza lite :)

2009-02-28 @ 21:35:46
Postat av: M.

Varför just du?!?! ;)

2009-03-15 @ 15:41:45
URL: http://majastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0