Ryssar, handväskor och lite papper.

Igår så blev det inget riktigt blogginlägg skrivet, men det var för att jag inte orkade. Men nu så, nu ska det bli till att blogga lite.

Dagen idag har varit väldigt lugn må jag säga. Först naturkunskap B med Leffe. Sedan så var det lunch, och den var en besvikelse idag. Så det fick bli sallad för hela slanten. På lunchrasten så hade jag och Jessica lite roligt, jag har fortfarande lite ont i magen efter dem där skratten. (Lilla handväskan, papper, platåskor, flätor, cola, röd/vita strumpr, vit t-shirt, tröja och byxor med knappar på sidorna.) Ingen kommer att fatta något, eller jo, vissa.  

Efter lunchen så var det dags för en spanska lektion, trodde vi iallafall. Men så var inte fallet, utan våran spanskalärares barn hade blivit sjuka. Så vi hade ingen lektion, men vi fick dock en uppgift att göra klart tills nästa lektion. Men den gjorde jag, Jessica och Carro färdigt ganska fort. Så det var skönt! Eftersom vi inte hade någon lektion, så tog vi tre en tidigare buss till Hemse, nämligen vid 13:15. Så när vi kom fram till Hemse så passade vi på att hälsa på kära gamla Högby en stund tills skolbussarna hel gick. Det är alltid lika kul att träffa Maciej, man blir så glad av att se honom! (Jag vet, jag låter som världens tönt nu. Men det är faktiskt sant.) Fast Högby har dock förändrats, och inte till det bättre. Vart är allt folk? Det är helt tomt i korridoren, och allt känns jätte dött och tråkigt. Men, alla saknar väl 9B1 så mycket.

Efter det lilla besöket så tog jag och Carro den vanliga skolbussen hem från Hemse. Jag åkte med Carro hem en stund till B-vik, vi åt och åt och åt. Eller iallafall jag. Mums! Sedan så skulle hon möta upp Jacob vid bussen, så jag fick agera barnvakt åt hennes småbröder samtidigt som jag lagade mat. Men det var inte särskilt svårt, för dem satt mest vid datan och sa inget. Sedan så kom Jacob, min älskade a-kusin................ Nej, nu ska vi inte vara sådana. Vi kan nog vara glada emot varandra om vi bara vill :) Men kan dock vara lite kul att tjaffsa med honom ibland. 

Nu sitter jag här, och bara njuter av att jag är ledig imorgon. Jag skulle egentligen ha åkt till skolan imorgon iallafall, men jag skippade det eftersom det inte gick några bra bussar. Så skulle ändå bara ha kunnat vara där i någon timma. Så det kändes lite onödigt. Förlåt Helene, men vi kör järnet på mattelektionen på Fredag istället!

Jag ska ställa klockan på 07:30 imorgon som vanligt, bara för att få vakna och upptäcka att man är ledig och kan somna om igen. Det finns inget skönare! Men får inte sova bort hela dagen bara, måste plugga lite på spanskan också. Annars så har jag inget plugg, så det är väldigt skönt.

Gårdagens: Helene Bobbrynsky & Maja Nofsky!

Dagens: Lunchrasten. När jag och Jessica tänkte tillbaka på våran gamla klass. Det blev även några finfina teckningar gjorda ;)

/ M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0