Fredag.

Igår så var det Fredag, och då står matte och svenska på schemat. På förmiddagen så var det som sagt matte, en ganska förvirrande lektion må jag säga. Men i slutet så gick jag, Helene och Linda in i Birgits (arm)håla, med läraren så då blev allt lite mindre förvirrande. Dock så är det mesta fortfarande förvirrande, och ju fler gånger jag skriver ordet förvirrande, desto mer förvirrade blir jag. Så jag ska sluta med det. Sedan så var det lunch, och god lunch var det också. Kycklingklubbor! Så jag, Karl och Helene satt i matsalen och åt i 50 minuter, och tillsammans så åt vi 12 klubbor. Ganska så duktigt gjort tycker jag. 
"Kycklingklubbor på burk med våfflor till!" Sådär, nu fick jag in det lilla citatet från Karl också. Det var kul må jag säga.

Efter lunch så skulle det vara svenska, men den fick vi ledigt ifrån för att gå och kolla på en konsert i estethuset som iv-valsbarnen stod för. Dem var riktigt duktiga, verkligen. Men ändå, var dem verkligen duktigare än oss när vi hade musik i två veckor? Tveksamt. (Lägg märke till ironin.) Dem bjöd även på nybakade bullar med vaniljkräm inuti, direkt från ugnen. Mmm. Efter den så gick vi och satte oss i kaffis och degade med musik i öronen i en halvtimma innan bussen gick. 

När klockan slog halv tre så hoppade man på bussen till stan med Andrea och Jessica. Slumrade nog till där ett tag också, man blir trött efter en väldigt ansträngande dag. (Lägg märke till ironin igen.)
Jessica hoppade av vid pastavagnen, och jag och Andrea fortsatte mot öster, vi skulle först införbi Obs, och sedan en sväng hem till Maja för att hämta min tröja. Efter det var fixat så traskade vi vidare hem till Andreas place, åt lite och slappade. Vi taggade även inför dansen. Vi tog bussen dit som förra veckan, men det ska vi aldrig göra igen. För när vi tar den så kommer vi för sent, inte bra inte bra. Dansen gick väl sisådär. Men kul är det. Men det är ganska svårt att gå sexigt, stå på tå, sparka i luften och göra pirutter, (framlänges, och baklänges,) samtidigt. Nästan samtidigt iallfall. Men övning ger färdighet, så vi får helt enkelt öva som bara sjutton! Det jobbigaste på hela lektionen är ju iallafall styrkan, särskilt plankan. Men jag och Andrea fuskar litegrann. Ungefär såhär går det till. " Tittar han?" "Nej det gör han inte" "Bra!" Sen så lägger vi oss ner ett tag tills han vänder sig mot vårat håll igen. Men säg inget till honom, snälla? Det var även en väldigt vig tjej där, vi skulle sparka upp i luften så högt vi bara kunde med rakt ben, och den tjejen fick ju för tusan upp benet över huvudet, medans vi andra fick upp det ungefär över knäna. Så vi blev kallade "dem andra." Gracias!

Sedan blev det bussbuss till öster, traskade vidare till Obs. Där dansade vi oss in, hade kundkorgar på huvudet, och Andrea fick schampo på fingret. Allt detta hann vi med innan Jessica kom för att joina oss. Vi skulle välja mat för kvällen, men veliga som vi är så tog det 30 minuter. Jessica och Andrea köpta hamburgare, ris och "beasås". Usch säger jag! Så jag köpte pastasallad. Mycket bättre. Sedan hem till Andrea igen, dem lagade iordning maten och sen började vi äta. Blev även mycket prat om allt mellan himmel och jord. Väldigt mysigt och trevligt. Alltid många skratt med er :)

Natten spenderades som sagt på Hotell Jessica, i en bäddsoffa size en dubbelsäng. Mycket skönt. Kvinnan skulle som nästan alltid upp vid halv sex för att åka med båten 07:05 från Visby hamn, men jag sov kvar ett tag till. Ett ganska långt tag faktiskt, tog bussen från Visby vid 10:35. Jag fick även springa till bussen, hade väldigt bråttom. Så jag tog mig från säve till busstationen på 5 minuter. Ganska bra va?

Nu är jag hemma, har ätit och pluggat lite matte. Ikväll ska jag nog bara ta det lugnt, och försöka plugga lite till. Kanske skriver lite senare, men får se. För det här inlägget blev väldigt långt. Kanske för långt till och med. Men men :)

Fredagens "dagens": Lunchen som spenderades med att äta lunch med två roliga filurer :)

Lördagens "dagens": Idag har det dock inte hänt mycket, det enda som har hänt var väl att jag fick springa till bussen.

    Jag & Jessica.

    Jag & Andrea.

/ M.


Kommentarer
Postat av: andrea

Skulle vi fuska med plankan? njaeee

2009-02-07 @ 17:29:53
URL: http://sannen.devote.se
Postat av: M.

Skulle jag ljuga om plankan? njaeee

2009-02-07 @ 18:18:36
URL: http://majastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0