Lördag/Söndag.

Lördagen började med en lugn och skön förmiddag/eftermiddag hemma med familjen. Fick även träffa Farbror Robert. Sedan klockan fem så åkte jag buss till Rasmus. Vi åt mat, såg på melodifestivalen och åt varma hallon med glass :) Sedan så såg vi på en film, "Seven pounds." Den var bra, men dock lite annorlunda. Efter det så gick vi och la oss, jag var hur trött som helst, så jag somnade som en stock. Det var iallafall en jätte mysig kväll :)

Dagens: Farfars roliga kommentar. Kan tyvärr inte skriva den här. Men Rasmus vet. Haha :)



Söndag.
Jag åkte hem från Hemse. När jag kom hem så gick jag nästan direkt och la mig på soffan och somnade. Jag sov väl en timma kanske, sedan så åkte jag, mamma, pappa och Robert till mormor och morfar och fikade. Där blev man gödd med saffranspannkaka, bullar, kakor och saft. Sedan så åkte vi hem igen, och vet ni vad jag gjorde då? Jag gick och la mig på soffan och somnade igen. Jag hade en liten konstig dröm också. Jag drömde att jag höll på att ramla ner från soffan, så jag försöker greppa tag i soffkanten ( på riktigt också ). Fast i verkligheten så slår jag till med knytnäven på soffkanten, och det lät väldigt högt må jag säga, för soffkanten är gjord av trä. Så jag vaknade, och jag kollade på knogarna och dem var röda och jag hade ont. Lyckat Maja, väldigt lyckat.

Nu har jag precis ätit köttgryta med mamma, pappa, farfar och Robert. Så nu är man mätt och belåten igen. Jag tyckte att dem sa någonting om glass också. Jag får nog springa ner och undersöka det lite senare :)

Dagens: Pappa, farfar och Robert sitter och kollar på gamla fotografier, och då är det ett kort från när pappa var liten. Då han, och hans två bröder, farfar, farmor och farfars bror sitter på stranden. Då pekar farfar på sig själv och säger, "Vem är det där?" "Det är ju du" Säger pappa. "Jaha, jag trodde det var brorsans tjej."

Haha, så fel det kan bli. Kul var det iallafall :)

/ M.

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Din farfar är ju nästan bättre på att göra "dagens" än självaste Mr X! :D

Och det var jätte mysigt att du var här :)

2009-02-15 @ 20:20:52
Postat av: M.

Ja, han börjar iallafall närma sig :D

2009-02-15 @ 20:51:32
URL: http://majastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0