Drömmar.

Ibland så drömmer jag mig bort. Till ett annat land, en annan miljö. Få uppleva nya saker, spännande saker. Få komma bort ifrån det vardagliga, rutinerna som man har, och bara få koppla av. Få tänka på andra saker, inte ha samma koll hela tiden. Bara ta dagen som den kommer och få göra som man själv vill. Kunna gå när man vill, kunna komma hem när man vill. Äta när man vill, ja, ni förstår vart jag vill komma. Jag vill bara ha det, just nu, ett litet tag. Det vore väldigt skönt. Jag vill, jag vill till USA, jag vill till Australien, Kina, Japan, England. Jag vill jag vill jag vill. Men som två kloka pojkar sa till mig, så går skolan före. Det har dem fullständigt rätt i. Så jag får vänta några år. Men sedan ska jag ut och resa, göra sådant som jag tycker om. Jag längtar redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0