Helene Palmqvist.

Hallu! Nu sitter jag i skolans datasal, till höger om mig har jag min kära vän Karl Ahlqvist, och till vänster om mig så har jag mina kära vän Helene Palmqvist. Dem båda är två "qvistar." Vi har engelska och ska skriva om ett lands "Commonwealth." Lite svårt att komma igång som alltid, men det ska nog gå bra tillslut. Jag har valt landet Cypern, för Karl sa att det landet hade en bra historia. och man ska lyssna på honom! Fast ibland är det lite svårt att lyssna på honom, när han inte säger något liksom. Som tidigare idag när han somnade på engelska lektionen och alla i klassen tittade på honom. Mycket roligt var det må jag säga. Jag tänkte även skriva lite om Helene. Jag och Helene blev just kallade Piff och Puff av Jessica. Jag vet inte vad jag ska tro, menar hon att vi är två ekorrar? But you know what? I really like it. Jag är positiv till saker, inte som våran engelska lärare Samuel som just sa, "Bloody hell." Vad menar han med det liksom? Fast "Bloody sunday" är ju en bra låt. Som U2 sjunger, inte Stiff little fingers eller vad tusan Helene nu svamlade om. Hon är lite förvirrad av sig, men dock en väldigt härligt förvirrad tjej. Hon är go hon, även om hon snubblar och ramlar hela tiden. Hon fick en stor boll i magen av Karl förut, och "BANG" så ramlade hon till marken. Det såg mycket lustigt ut kan jag säga, det kan även Andrea och Vicky intyga. Helene har på sig sina nya blåa converse idag. Mycket snygga är dem! Hon har även andra kläder på sig, tro det eller ej, men det är helt sant. Hon har på sig ett par ljusblå jeans, mycket snygga dem med, och dem köpte hon förra våren! Mmmmm, just det. Dem är inte nya. Till det så har hon en mörkgrå tröja från bikbok. Som hon köpte för 129 riksdaler. Men vet ni? Jag såg just den tröjan på mellandagsrean, och då kostade den bara 50 riksdaler. Dåligt köp Helene, mycket dåligt köp. Du kunde ha fått den mycket billigare. (Ps, tröjan blåser upp i vinden när man är ute. Ds.) Karl har idag på sig ett par vita converse, (iallafall vita jämfort med mina, som nu mera är grå/bruna.) Till det så har han ett par beiga chinos, och en vit/grå randig långärmad tröja. Mycket stiligt må jag säga, han var mycket nöjd med sin outfit idag. Men nu ska jag nog börja fokusera på skoljobbet lite mer. See you later alligator. Ps 2, idag så ska jag in till stan efter skolan med min kära Jessica. Men ingen ska shoppa. Eller, kanske jag. Vi får se. Ds.

Btw, Helene? Vet du vad jag blev sugen på? Gurka! Mmmmmm, vad gott det skulle vara. Karlkarl.

    Gurka.

    Blåa converse.

    Beiga chinos.

    Piff och Puff. (Helene och Maja, eller, Maja och Helene. Vi ska ännu bestämma vem som är vem.)  

    Det var en sådan här boll som jag, Karl och Helene hittade inne på stora toan. Det var även den bollen som Helene fick i magen av Karl, och ramlade omkull.

    Detta är min kära vän Helene. Piff eller Puff. Eller Helene Bobbrynsky!

    Detta är min kära vän Karl Ahlqvist. Tyvärr så har jag ännu inget smeknamn på honom, men det lär komma kan jag säga. Checka braxen, mycket stiligt! Stiliga Kalle!

Helene, vi har mycket att stå i. Vi ska komma på ett spec till trean! Bråttom bråttom. Jag tycker dock vi kör på "ryss-stilen." För det är den vi hanterar bäst. Vi kan ju dansen, och vi har ju namnen. Helene Bobbrynsky och Maja Nofsky. Det klingar, det klingar. Right? :)



/ M.


Kommentarer
Postat av: HELENE

HAHA jag dör när jag läser det här!

Thats bloody hell funny. (stiff little fingers)

2009-03-02 @ 14:12:42
URL: http://heleneppalmqvist.blogg.se/
Postat av: M.

Haha, och jag dör när jag läser ditt! Eller det räcker bara med att se på bilden! Vimsiga Helene, U2 ;)

2009-03-02 @ 18:21:00
URL: http://majastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0