Fredag/Lördag.

Fredagen började med att vi spelade vollyboll i skolan. "TGK and the ladies" var taggade. Eller, tjejerna. Killarna Kalle och Jesper var ju bara trötta.
Vi satte på oss sverige tröjor, målade oss med sverige flaggor i ansiktet och gick ut på planen.
Där fanns det lag med plastpåsar och bananskal på sig, randiga långkalsonger medmera.
Vi var motiverade, taggade och glada. Ja, förutom killarna.
Vi gick ut och spelade våran första match och vann!
Den andra förlorade vi.
Den tredje förlorade vi.
Den fjärde förlorade vi.
Den femte vann vi.
Den sjätte vann vi.
Sedan hann vi inte spela fler matcher.

Bilder från "må-bra dagen" kommer i ett senare inlägg.

Sedan så gick vårat lag och åt. Makaroner och köttbullar bjöds det på. Efter det så åkte vi hem, vi kände att det inte var någon ide att vara kvar i skolan på eftermiddagen. Eller hem, vi åkte till stan.
Först så gick jag, Andrea och Jessica och handlade. Sedan så gick jag och Andrea hem till henne och började packa hennes Thailand väska.
Nej jag är inte avundsjuk.........................................................
När det var avklarat så lagade vi köttbullar och makaroner igen. A la Andrea den här gången. Mycket godare! Till det drack vi saft.
Sedan så bytte vi om till danskläder och styrde cykeln mot signalen.
Fast först ett stopp hos Andreas mormor. En jätte härlig mormor må jag säga! En tuff brud! :)
Sedan så var det dags för dans. Först uppvärmning sedan styrka, stretching och tillslut fem ynka jävla minuter till att dansa koreografin. (Säg det med 08:a brytning.)
Där blev vi lite arga. Plus att våran tränare verkar tro att vi är jätte duktiga. För han kör på som en jävla kulspruta med rörelser och nya steg.
Vi kommer inte att lyckas med allt detta till uppvisningen. Men men. Man ska vara positiv, och uppvisningen lär ju säkerligen bli rolig iallafall!

Efter dansen så kom Andreas mor och hämtade oss, körde oss hem till lägenheten, vi hämtade våra grejer, tryckte in allt i bilen, inklusive oss själva, styrde bilen mot Jessicas casa, fast först en sväng i ett villaområde, det är alltid trevligt.
När vi var framme hos Jessicas place så sa jag tack för skjutsen till Andreas mor, och puss och hejdå till Andrea.
Väl inne hos Jessica så satte vi igång med att laga mat. Kyckling, pasta och sås. Mycket gott, och med ett mycket trevligt sällskap!
Efter maten så fick jag ett ryck, jag tog Jessicas cykel för att själv cykla tll atterdags och köpa lite frukt. Jag säger bara en sak, det var kallt! Mina fingrar var som isbitar. Jag måste ta in ett par vantar till ungen. Påminn mig!
Jag råkade köra världens omväg på dit vägen också. Lyckat.
Men jag fick allt handlat, och jag tog mig hem. Så det var ju positivt.
Där "hemma" väntade Jessica med en film. Black Jack blev det! Fytusan ja. Den filmen är ju otroligt underhållande faktiskt. Om ni inte har sett den, se den!
Sedan så somnade vi båda som två stockar vid tolv.

Jessica skulle upp vid 05:30 för att åka med båten. Men jag stannade kvar ett tag till och sov.
Tog bussen hem vi halv elva.

Här hemma så har jag ätit, sovit och pluggat.
En slapp lördag alltså.

Nu har jag precis ätit och duschat.
Senare ikväll så ska jag nog till Martin.
Det ska bli trevligt trevligt :)

/ M.

Kommentarer
Postat av: Aaaaa

Du glömde ju handla frukost? ;)

2009-03-23 @ 22:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0