090528

Jag har inget speciellt att skriva. Händer ingenting nuförtiden. Det mesta känns konstigt, men jag kan inte sätta fingret på vad det är riktigt.

Skolan är lätt, och det är för att vi gör ingenting längre. Såhär mot slutet så går man bara runt i korridoren och leter efter saker att göra. Eller, okej. Letar gör vi väl inte direkt. Men vi kan ju låtsas.
Har dock fått reda på lite betyg. Såsom i engelska, spanska och nationella i matte. Visst, vissa känns ju okej. Skönt att tillexempel bara veta att man klarat det. Men i vissa ämnen så kan jag kämpa mer. Men vissa orkar jag inte lägga energi på, eller ett ämne. Matte. Jag orkar inte bry mig, jag vet. Det är inte alls bra. Men så är det, jag är glad om jag får godkänt. Fast, jag får väl kanske försöka lite mer. Det har jag väl inte direkt gjort den här terminen.
Men men, nog om det.
Vi kan istället prata om framtiden, jag och Helene har suttit och smidit lite planer. Härliga planer, härliga drömmar. Plugga vidare, gärna i Uppsala. Journalistik/foto media. Något sånt skulle nog passa mig bra. Gärna resa samtidigt, gärna resa med jobbet. Alltså, en frilansande fotograf. För en tidning eller något dylikt. Det skulle vara underbart, och så har vi då Helene. Som ska bli sportjournalist. Antingen framför kameran eller bakom kameran. Vi kan jobba i team, resa, fota, intervjua, upptäcka världen.
Jag blir galen bara jag tänker på det! Men vem vet, man kanske har andra drömmar om ett år. Det får framtiden utvisa, men det är härligt att iallafall kunna drömma.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha! Vad otippat ändå. Måste va nåt i Larsson-släkten de där me matten. Dåliga matte-gener liksom. Godkänt i matte funkar alldeles utmärkt, se bara på din eminenta kusin :P Go for journalistiken säger jag bara, jag tar sats nästa höst o kan ju skvallra lite om hur de e...SNYGG bloggdesign! Puss

2009-05-29 @ 12:03:32
URL: http://hannaosterberg.blogg.se/
Postat av: MAJA!

Haha, ja verkligen! Matte är ingens starka sida i denna familj! Just det, det ska du göra ja. Ja då får du minsann skvallra lite! :) Tack tack! Eller, jag ska inte ta åt mig äran. Det är min kompis som fixat :) Puss!

2009-05-29 @ 16:26:37
URL: http://majastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0